Saturday, 2 July 2016

Conversations - Lending Out Books

Conversations is a meme from Geraldine @ Corralling Books and Joan @ Fiddler Blue.

I faff in and out of the discussions when it pleases me - 'cos that's just who I am (this week, lie in the grass... sorry, FOB playing in my head.)








This fortnight's theme/question/whatever you wanna be calling it is:








Now, I really don't know why there's so much issue with this in the bookish community.

I know I'm the odd one out here but I see every dog-ear, slight tear, or general dishevelment from when you put it in your bag and then put something heavy on top, as badges of honour.

This book has a story. It's been loved, used, and abused.












Saying that, I don't purposefully go out to wreck my books.

That's just silly. Especially when I know my natural clumsiness and hare-brained habits will deal with it for me in half the time.




I also do have some ground-rules (although they'll probably seem extreme to you guys,) namely:



  • You DO NOT PUT A MARBLE IN MY BOOK (this was my brother, he embedded a marble in the front page of my HP:OotP book by accident... somehow. I wasn't pleased. Though I was slightly impressed.)


  • DON'T KEEP MY BOOK FOR OVER A YEAR (a school friend; literally every time she saw me for a year she swore and slapped herself for forgetting again. At least I eventually got it back, she lost the DVD I lent her.)


  • Please don't leave it in a pile of dirty clothes and other general detritus, that's just gross (my sis-in-law with my copy of The Casual Vacancy; I confiscated it when she and my brother moved out and left it in said icky pile of their cr*p.)


  • Don't intentionally wreck it (no-one's actually done this one, but it's just common sense.)



And that's about it. Sometimes I'm a little bit fussier if it's a graphic novel that was expensive and/or hard to find - but even then a general 'please look after it,' usually does the job.


What can I say? There are much worse things in life than a bent corner or a tea/coffee mark. And if I didn't love you, I wouldn't be lending you stuff anyway.












Like this post? Try this:



12 comments:

  1. Hahah, Cee, I'm the same with discussions to be honest! xD
    But wow, I love how creative the rules are for you! Especially the marble one - I've heard of many people using many different things for bookmarks...but never a marble! Needless to say - I will never be doing that with any of my books now!
    Thanks for participating in Conversations, lovely! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Creative but largely based on experience, lol. XD

      No problem, I'm just happy you don't mind me swanning in and out of the meme when it suits me! XD <3

      Delete
  2. Lol I remember the marble story and I still wonder how he managed to get it in there! Oh well, at least it's a memory you'll never forget now haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm never letting him forget that. Ever. :D

      Delete
  3. I think books are for reading and therefore can have a little wear and tear to them. It just bothers me when I buy a new book and then it just happens immediately! Not even with the decent amount of time for things to be you know, looking new and fresh. I've lent out books before and I don't know if it's just the people I gave them too, but the were all broken and basically without covers when they were returned. I never saw those two books again and I don't really lend out anymore xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, yeah... I can understand that! :)

      Delete
  4. Sounds like you've had a lot of interesting experience with book borrowers! Anyone who intentionally ruins a book (that is not Wreck this Journal or something of that sort) is likely to go way down my friends list, because why would anyone do that?? Thankfully I've never had that happen to me either!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think it's just having a brother. Brothers do these things. *sigh*

      Yeah - I agree with the whole 'if you do this on purpose you are downgraded as a friend' thing! :)

      Delete
  5. Omg the marble story.... HOW?!?!? Hahaha xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. I still have no idea how he did that, lol :)

      Delete
  6. haha, fun post. :D
    I don't lend out books. If I really want a friend to read a book I will either buy an extra copy or check one out from the library.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks!

      Ahhh, sneaky - that way your copy is never in danger! XD

      Delete

Comments? I love comments! Talk to me nerdlets!